Amerykanie chcą się wyróżniać

Amerykanie chcą się wyróżniać

Teraz dochodzimy do jednej z najciekawszych kultur motoryzacyjnych na świecie, której chcemy poświęcić znacznie więcej uwagi.

Amerykanie są dobrze znani ze swoich motoryzacyjnych osiągnięć.

W zasadzie można powiedzieć, że stanowili oni kolebkę nowoczesnego podejścia do samochodów osobowych i nie tylko.

Niemal równolegle z producentami niemieckimi i francuskimi zaproponowali oni konsumentom pojazdy, którymi można było poruszać się na znaczne odległości w porównaniu z dotychczas dostępnymi środkami transportu.

Jak już pisaliśmy, na początku trudno było się doszukać dalej idących różnic w charakterze aut pochodzących z Europy, jak i tych, których ojczyzną były Stany Zjednoczone.

Dopiero z czasem dało o sobie znać specyficzne wzornictwo, które generalnie miało od zawsze na celu wyróżnienie się maszyn z USA na drodze.

Spore gabaryty, masywne karoserie, rzucający się w oczy lakier – można dłużej wymieniać elementy, które determinują „amerykańskość” tamtejszych pojazdów.

Efekt jest nader oczywisty – ciężko obok tych rozwiązań przejść obojętnie.